"Państwo Środka od środka" [Część 3, Rozdział 11] Galeria książki

Moja chińska (nie)codzienność
Rozdział 11
Pamiętajcie o ogrodach

Ruiny starego osiedlaZdjęcia do rozdziału będącego wspomnieniem z moich ostatnich wizyt w klasycznych ogrodach. Plan pt. ogrodowy zawrót głowy wypełniłem niemalże w całości, ucząc się przy okazji nie tylko czegoś o kulturze Orientu, ale i o sobie samym. W jednym z ogrodów poznałem prawdziwego „mistrza sieci”, w innym doświadczyłem uczucia zespojenia z Kosmosem. Tego samego popołudnia zderzyłem się z nie do końca zrozumiałą dla mnie miłością chińskich przewodników do mostów w antycznej dzielnicy Suzhou. Tam też po raz kolejny oburzyły mnie nieuczciwe praktyki urzędników oraz poruszył desperacki sprzeciw pokrzywdzonych obywateli. Jednak jak w życiu, niczego to niestety nie zmieniło...

W Ogrodzie Mistrza Sieci (网师园)
W Ogrodzie Mistrza Sieci (网师园)

W Ogrodzie Mistrza Sieci (网师园)
W Ogrodzie Mistrza Sieci (网师园)

Ogród Mistrza Sieci (网师园)
Ogród Mistrza Sieci (网师园)

Ogród Mistrza Sieci (网师园)
Ogród Mistrza Sieci (网师园)

Ogród Mistrza Sieci (网师园)
Ogród Mistrza Sieci (网师园)

Ogród Mistrza Sieci (网师园)
Ogród Mistrza Sieci (网师园)

Ogród Mistrza Sieci (网师园)
Ogród Mistrza Sieci (网师园)

W okolicy deptaka handlowego
W okolicy deptaka handlowego

Brama do dzielnicy Qili Shantang (七里山唐景区)
Brama do dzielnicy Qili Shantang (七里山唐景区)

Deptak w Qili Shantang (七里山唐景区)
Deptak w Qili Shantang (七里山唐景区)

Dzielnica Qili Shantang (七里山唐景区)
Dzielnica Qili Shantang (七里山唐景区)

Dzielnica Qili Shantang (七里山唐景区)
Dzielnica Qili Shantang (七里山唐景区)
Brama Changmen (阊门)
Brama Changmen (阊门)

Ogród Rozwoju (艺圃)
Ogród Rozwoju (艺圃)

Ruiny klasycznego osiedla
Ruiny klasycznego osiedla

Okolica zrównanego z ziemią osiedla
Okolica zrównanego z ziemią osiedla

Manifest jednej z wysiedlonych osób
Manifest jednej z wysiedlonych osób

Budowa kanalizacji na starym osiedlu
Budowa kanalizacji na starym osiedlu

Budowa kanalizacji na starym osiedlu
Budowa kanalizacji na starym osiedlu

Każda para rąk się przyda
Każda para rąk się przyda

Zgliszcza osiedla
Zgliszcza osiedla

Ogród Pięciu Szczytów (五峰园)
Ogród Pięciu Szczytów (五峰园)

Ogród Przyjemności (怡园)
Ogród Przyjemności (怡园)

Ogród Przyjemności (怡园)
Ogród Przyjemności (怡园)

Komentarze