"Państwo Środka od środka" [Część 2, Rozdział 8] Galeria książki

Tour de Chine
Rozdział 8
Chiny jak z (innej) bajki

wiejskie obowiązki
Zdjęcia do rozdziału na temat pobytu w Starym mieście Dali i wojaży po okolicznych wsiach. Junnan to te Chiny z pocztówek, które wysyła się spragnionym klasycznego wdzięku Orientu znajomym. Tamtejsze życie niemalże w niczym nie przypomina nowoczesnego, goniącego za postępem wschodniego wybrzeża. I dobrze. Zakochałem się w tym miejscu, a przy okazji usłyszałem tam o ucieczce przed tybetańską policją pewnego szalonego Włocha, zjadłem policzek ofiarnego prosiaka i spróbowałem pewnego specyfiku, który sprawił, że przez całą dobę unosiłem się nad ziemią...

Dali (大里) o wschodzie słońca
Dali (大里) o wschodzie słońca

Stare Miasto Dali (Dali (大里古城)
Stare Miasto Dali (Dali (大里古城)

Grunt to solidna konstrukcja
Grunt to solidna konstrukcja

Stare Miasto Dali (Dali (大里古城)
Stare Miasto Dali (Dali (大里古城)

Słynny "marmur z Dali"
Słynny "marmur z Dali"

Stare Miasto Dali (Dali (大里古城)
Stare Miasto Dali (Dali (大里古城)

Trzy Pagody (三塔寺)
Trzy Pagody (三塔寺)

Trzy Pagody (三塔寺)
Trzy Pagody (三塔寺)

Kompleks świątynny Chongsheng (崇圣寺)
Kompleks świątynny Chongsheng (崇圣寺)

Kompleks świątynny Chongsheng (崇圣寺)
Kompleks świątynny Chongsheng (崇圣寺)

Kompleks świątynny Chongsheng (崇圣寺)
Kompleks świątynny Chongsheng (崇圣寺)

Kompleks świątynny Chongsheng (崇圣寺)
Kompleks świątynny Chongsheng (崇圣寺)

Widok z ostatniego budynku Chongsheng (崇圣寺)
Widok z ostatniego budynku Chongsheng (崇圣寺)

Mój tymczasowy dom we wsi Caicun (才村)
Mój tymczasowy dom we wsi Caicun (才村)

Mój tymczasowy dom we wsi Caicun (才村)

Wycieczka do wsi Xizhou (喜州)
Wycieczka do wsi Xizhou (喜州)

Wycieczka do wsi Xizhou (喜州)
Wycieczka do wsi Xizhou (喜州)

Wycieczka do wsi Xizhou (喜州)
Wycieczka do wsi Xizhou (喜州)

Wycieczka do wsi Xizhou (喜州)
Wycieczka do wsi Xizhou (喜州)

Ceremonia ofiarowania prosiaka
Ceremonia ofiarowania prosiaka

Wycieczka do wsi Xizhou (喜州)
Wycieczka do wsi Xizhou (喜州)

Brzeg jeziora Er Hai (洱海)
Brzeg jeziora Er Hai (洱海)

W Chinach płeć męska = papieros w ustach
W Chinach płeć męska = papieros w ustach

Czas na kolację!
Czas na kolację!

Komentarze

  1. Czyli jednak czasem w Chinach jest niebieskie niebo...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście! Zaryzykuję stwierdzeniem, że nie ma rzeczy/zjawiska których nie można by znaleźć w Chinach ;)
      Dotyczy to również czystego powietrza.

      Usuń

Prześlij komentarz