Preludium


Nie taki Mao straszny jak go malują
Nie jestem fanem blogów. I nie jest to żadna prowokacja z mojej strony. Po prostu tego rodzaju forma kontaktu ze światem nie znajdowała się do tej pory w obrębie moich zainteresowań.Coś się jednak zmieniło. Krótko postaram się przedstawić genezę powstania tego blogu, a potem już ‘jedziemy z tym koksem’.
Pod koniec sierpnia wyjechałem na roczne stypendium do Suzhou – niewielkiego, czteromilionowego miasteczka w Chinach. Od tego czasu mniej więcej co dwa tygodnie przesyłałem rodzinie i znajomym maile w formie update’ów, które w końcu (za ich namową zresztą) postanowiłem odrobinę przeredagować i pokazać szerszej „publice”.

Tak więc to, co tu znajdziecie jest z założenia formą urozmaiconej zdjęciami relacji z mojego pobytu w Kraju Środka, która być może w przyszłości zaowocuje czymś więcej. Nie obejdzie się bez dygresji, z których właściwie powinienem mieć tytuł magistra. Ale wierzę, że dzięki nim właśnie całość nabierze rumieńców.

Postaram się przedstawić Chiny piękne, Chiny obrzydliwe, kojące ducha i powodujące wylewy. Czyli takie, jakimi je widzę. Wpierw będziecie mieli okazję przeczytać, co działo się u mnie parę miesięcy temu, mam jednak nadzieję, że szybko i przyjemnie przejdziemy do wydarzeń aktualnych. Postaram się publikować nowe posty w miarę regularnie, jednak istnieje ryzyko, że od czasu do czasu będę miewał poślizgi. Powody ku temu mogą być trzy (a przynajmniej trzy przychodzą mi w chwili obecnej do głowy):
- internet w akademiku działa wedle własnego uznania i niepojętej przeze mnie logiki (raz jest, raz go nie ma, czasem udaje, że jest, ale tak naprawdę chowa się w innym pokoju)
- domena blogspot znajduje się w chińskim Indeksie Domen Zakazanych, więc muszę się czasem gimnastykować, żeby nie dać się tutejszej inkwizycji
- mogę najzwyczajniej nie mieć czasu.

Oczywiście wszelkiego rodzaju komentarze, jak i subskrypcje są jak najbardziej mile widziane. Czytajcie, bawcie się dobrze i (parafrazując slogan członka krakowskiej grupy dixie jazzowej – Old Metrpoplitan Band) „jak się Wam podobało to przychodźcie ponownie, jak się Wam nie podobało, to zaproście tu swoich wrogów”.

Aha, jeszcze dwie rzeczy:
– Nie roszczę sobie praw do bycia specjalistą w kwestii Chin tylko dlatego, że mieszkam tu kilka miesięcy. To, o czym piszę wynika z moich osobistych obserwacji, będą to również rzeczy zasłyszane, czasem przeczytane w różnego rodzaju źródłach.
– Na ogół nie używam dużych liter. Dlaczego? Bo wolę małe.

mokujin 


Warming! Mimo wszystko gorąco zapraszam :)

Komentarze

  1. Będę pierwszą i bardzo wierną czytelniczką, właśnie na to czekałam!!!!
    Buziole i Powodzenia ;)
    Magda Małek-Truś ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. niech żyją małe literki! ^^
    a.

    OdpowiedzUsuń
  3. cieszę się, że przełamałeś niechęć do blogów, bo... za dwa tygodnie lecę na roczne stypendium do suzhou. siadam więc do czytania twoich wrażeń.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ha! no proszę :)
      służę radami

      Usuń
    2. dzięki, jak już przeczytam wszystkie notki na pewno będę miała mnóstwo pytań :) póki co, udało Ci się rozśmieszyć mnie do łez, a nawet uspokoić swoim poczuciem humoru moją przewrażliwioną, kochaną i strachliwą mamusię, jest sukces!

      Usuń
    3. cieszę się :)
      powiem tyle - lepiej niż do suzhou trafić nie mogłaś!
      osobiście bardzo się cieszę, że nie wybrałem innego miasta.

      Usuń
    4. kurczę, wygląda na to, że nie załadowało mi komentarza - z góry przepraszam, jeśli dostaniesz go dwa razy :) jako mocno zaprawiony w chińskich bojach podróżnik, gdzie polecasz szukać hostelu? wiem, że często korzystasz z CS, ale ja nie mam takiej możliwości, a chciałam znaleźć sobie coś na pierwszą noc w Suzhou :)

      Usuń
    5. wybacz tak późną odpowiedź, ale nie miałem dostępu do internetu przez kilka dni. może jeszcze nie jest za późno :)
      polecam te dwa hostele. jeśli nie straszne ci spacery z bagażem, spokojnie dojdziesz z nich na nogach na nasz wydział w pół godziny:
      Mingtown-Suzhou Youth Hostel
      http://www.yhachina.com/ls.php?id=117&hostID=2
      SuZhou Watertown Youth Hostel
      http://www.yhachina.com/ls.php?id=127&hostID=2

      Usuń

Prześlij komentarz